Tålamodet prövas

2014-05-15  21:20:43  Allmänt  Aurora  Personligt 
Svårt att sysselsätta en tös full av energi när hon bara får göra lugna saker. Hon vill springa, cykla, iväg och leka med kompisar osv. Vara inne och leka lego/pyssla/rita är hon inte alls upplagd för. Och jag förstår henne, i detta härliga väder vill man ut ut ut! Men hon får hållas och mitt tålamod de prövas. 

Operationen gick bra, trodde inte de skulle ta så lång tid som de tog ( nästan 45 minuter ). När jag kom in på uppvaket sov hon gott, sen när hon började vakna till fick jag ta upp henne och då skrek hon och var hysterisk, tydligen vanligt att man vaknar upp så som man somnade. Tog upp henne men hon ville inte riktigt vakna, ålade sig och sen kom muskelkramp, hela kroppen stelnade och hon vet sig i tungan. Jag skrek på sköterska och snabbt in med tumme i munnen - aj aj aj! Men hellre min tumme än hennes tunga. När hon väl vaknade var hon så yr, hade mycket ont och mådde illa. Kräktes aldrig och ville inte ha medicin då den skulle göra henne mer yr. Åt en glass och lite saft. Fick ett eget litet rum där vi kunde kolla på tv och hon kunde skrika utan att störa någon. Efter några timmar kunde vi lämna uppvaket och hon va hungrig! Så blev pannkakor med sylt tillsammans med moster som jobbade på sjukhuset till Auroras förtjusning. Så nöjd tjej! 


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback