mina fina föräldrar

2014-05-28  21:58:00  Allmänt 
I flera veckor, vågar nog tilloch med säga månader (utan överdrift) har jag letat efter en grön långklänning. Har varit på jakt ett bra tag, först ville jag har den till dopet men ja, jag hittade ju ingen - besviken som attan. När dopet var över tänkte jag att ja, nu kommer jag säkert hitta en för att jag inte behöver men jag kom samtidigt på att jag kunde ju ha de på Rebecca & Simons bröllop nu i sommar. Hittade fasen ingen då heller, har letat på nätet och i typ varenda butik i hela halmstad. Men idag hade jag, mamma och pappa bestämt att vi skulle ner på stan och umgås och jakten kunde börja med deras hjälp. Var inne i dom vanliga kedjorna och även lite dyrare butiker. Tänkte att de fasen får kosta om jag hittar en. Hittade två jättefina inne på Brothers&Sisters men dom va lite lite för små - jääävla skit! Jag säger då att vi går till Nordic Safari och de får fasen va sista affären sen ger jag upp. Där inne ser jag världens finaste långklänning i grönt, två stycken kvar. Tar min storlek och går till provrummet, vet att klänningen kostar över min budget men ja, jag tyckte den va to die for. Går in, drar på mig den och den sitter som en smäck, jag känner mig så otroligt vacker i den. Visar upp mig för mamma och pappa som tycker den är kanon. Men dom känner mig och ser att något inte riktigt är som det ska men jag vänder snabbt in i provrummet och tänker att nej, den är för dyr jag får skita i det eller ska jag, nä jag skiter i det. Då kommer pappa in och säger jag betalar hälften, jag ser ju hur gärna du vill ha den och jag vet hur de är när pengarna ska räcka till mer saker, du får se de som en sommarpresent. Jag ger honom världens kram och brister sedan ut i gråt av lycka och tacksamhet. Han går därifrån och sen kommer mamma och undrar vad som står på och ville kolla hur jag mådde eftersom pappa också fått tårar i ögonen - men allt va som de skulle, helt perfekt! Jag är så otroligt tacksam och kommer använda klänningen om och om igen. Efter denna underbara stund tog vi en fika på skånskan tillsammans, njöt av vädret och sällskapet. 
den är tusen gånger snyggare i verkligheten!


Kommentarer
mamsen

En fin sommarpresent till en underbar dotter <3

2014-05-30  /  09:39:37 
mamsen

En fin sommarpresent till en underbar dotter <3

2014-05-30  /  09:39:43 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback