Försommar

2014-05-26  13:27:18  Allmänt  Aurora  Freja  Personligt  Shopping 
Vi har haft en sån underbar helg så bloggen har jag helt glömt bort. Har varit mycket nära och kära som gett otroligt med energi. Har sagt de förr men säger de igen vi har riktigt underbara människor i vår närhet! 

I fredags cyklade jag och Aurora bort till Gullbranna, mannen och lillan tog bilen. Våra kompisar som numera bor i Sthlm var nere och hälsade på med deras lilla tös Thea som är 8 veckor. Fina lilla tös! Och vad man märker dom utvecklas mycket. Freja är 2 1/2 månad äldre än deras tös och de är ändå rätt stor skillnad på stadighet, vakenhet osv. Vi fikade, bytte barn och njöt av värmen. När vi sedan svängde in på gården var gårdsgrillningen i full fart. Rebecca och Simon ( våra granna/fina vänner ) fixade mat till oss. Vi drack lite vin, vi va ett gäng på ca 25 pers som grillade och hade det bra. Inte alls fel, inte alls! 
Lördagen bjöd på kalas för Auroras del, jag mötte upp pappa och min lillebror för att hälsa på farfar på sjukhuset. Sen blev de bara hem och hämta familjen för att sedan dra ner på stan och kolla in Halmstad Gillet / matfestival. Strosade runt, köpte goda ostar, smakade mat, åkte militärbil, satt på uteservering. Syster med familj slöt upp mitt i allt, super trevligt. När vi sen hade tänkt åla hem så frågade lillebror lite försynt om alla skulle hem, han sa även att han gärna stannade. Då bestämde vi oss alla för att leta plats på någon restaurang och plats fick vi och god mat åt vi. Helt oplanerad och spontan dag och alledes perfekt! 
I söndags ( igår ) var de mors dag, fick Superfina blommor av Aurora och Freja. Vid lunch var vi hos svärisarna där de bjöds på massa god mat och trevligt sällskap. Sen avslutades kvällen med ett litet kort arbets pass :) 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback