...

2014-05-30  09:37:18  Allmänt  Personligt 
Vill dela med mig av en händelse igår, glömde helt att berätta den. Vi stod och grillade på altanen och Aurora frågade om hon fick bjuda över en grannflickan och självklart fick hon de. Dom gick över och frågade flickans mamma men hon sa nej. Jag förklarade för Aurora att dom kanske hade annat planerat och att vi kanske kan planera nästa gång. Hon va lite ledsen men förstod ändå. Flickorna fortsätter att leka och fler grannbarn kommer ut. Då går dom och frågar om samma flicka får äta hemma hos dom och då svarar denna mamman ja självklart. 

Aurora blev sååå ledsen, hon förstod inte alls hur man kunde göra så. Säga
Nej till ett barn men ja till ett annat. Jag såg hur ont de gjorde i Aurora och de gjorde så ont i mig. Och arg va jag! När vi sedan sitter och äter börjar Aurora fråga om den familjen inte gillar oss men jag hade verkligen inget bra svar att he henne. Och när Aurora sa att det var elakt så kunde jag bara hålla med henne.

Hade tanken på att gå över igår och prata med mamman men gjorde aldrig det, kanske idag? Men vad ska jag säga/fråga? Vill inte vara otrevlig men ändå veta hur de ligger till ...


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback