Frustration!

2014-03-04  20:59:32  Allmänt  Aurora  Personligt 
Vi har sen några månader haft massa jobb med Auroras läggning/nattning. Tidigare (innan vi hade Freja) inte lagt så stor vikt vid det då när hon väl somnat har vi kunnat sova och hon har sovit länge på morgonen sen. Blir ju dock en ond cirkel av de hela. Men nu sen Freja kom och både vi och hon hoppar upp vid 7 - 7.30 så är de lite tuffare. En läggning/nattning tar minst två timmar som standard, nej jag överdriver inte! Hon kör med klia mig på ryggen, läs en bok, jag är kissig, jag vill kolla film, jag är hungrig, jag är törstig. När de inte går hennes väg så blir hon förbannad, kallar oss för dumskalle, pucko, spottas och slåss. Det är alltså rena vredesutbrott! Dagen efter ångrar hon sig, ber om ursäkt och pratar om att hon har svårt att sova, att hon blir ledsen/arg/slåss för att hon är så trött. Jag har pratat med BVC om detta och dom säger bara att det är rutiner som gäller, vi fick lite tips men i stort sätt va de " härda ut med rutinerna, tar de 2 timmar med läggningen nu är de superbra om de bara tar en timme om någon månad ". Så ja, vi ska bara köra rutiner och i princip stå ut med det ...


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback