Förlossningen del 3

2014-01-13  14:18:33  Allmänt  Personligt 
Värkarna tilltar ännu mer efter vattenavgång. Jag ber om epodiral men barnmorskan föreslår spinal istället då den ger verkan på en gång men inte håller lika länge. Hon gör ett förberedande stick och klockan är nu 18.05 och jag blir undersökt igen, 8 cm öppen. Barnmorskan lämnar rummet för att gå och ringa narkosläkaren som ska sätta bedövningen. 18.15 skriker jag mer eller mindre åt Andreas att han måste ringa på klockan för bebisen kommer NU! In kommer barnmorskan - jag inser att bedövning inte hinns sättas, jag tittar henne i ögonen och säger " söv mig, söv mig, jag menar allvar söv mig ". Jag får som svar att " vi söver dig med lustgasen ". Lustgasen ökas, jag är inte helt hundraprocentigt med och i detta skedet är mannen världens klippa. Han håller mig i handen, klappar mig, hjälper mig med att få kontroll över lustgasen och han säger till mig precis vad jag ska göra. Hör att barnmorskan säger att jag måste krysta i nästa värk men jag hade knappt koll på värkarna så mannen sa precis när jag skulle krysta, när jag skulle andas osv. Efter 5 - 10 minuter krystande kommer världens finaste lilla Freja till världen!


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback