Förlossningen del 2

2014-01-12  14:42:34  Allmänt  Personligt 

Inne på förlossningen möter en underbar undersköterska upp oss och säger att det ser ut som att promenaden haft lite verkan. Mmm kan man säga. Jag går på toaletten och vankar sedan efter henne in i en förlossningssal. Har ont och jag blir kopplad till ett ctg igen, värkarna lite kraftigare och ja väljer att ställa mig upp, lutar över sängen, andas och känner att för varje värk som går så blir de kraftigare. Jag blir undersökt igen vid 16.30 och är då öppen 16.30, så ytterst lite hade hänt. Mamma väljer nu att åka hem och innan hon åker gissar hon på att bebisen tittar ut 20.15. Värkarna tilltar och jag ber om lustgasen, blir erbjuden om att duscha vilket jag gärna vill, barnmorskan förbereder lite och går sedan ut. Jag känner vid någon värk senare att jag kommer inte komma till någon dusch då de gör så ont. Ringer på klockan och ber om lustgas vilket jag också får. Värkarna gör lika ont men jag blir mer fokuserad på att andas och de underlättar mycket. Efter ett tag får jag vetekudde över svanken då den gör så ont, lägger mig sedan på sidan i sängen. Barnmorskan kommer in och ska undersöka mig igen, vattnet går mitt i allt och jag är nu öppen 5 cm. Nu är de på gång! 


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback