Förlossningen del 1

2014-01-11  11:35:44  Allmänt  Personligt 
Då jag hade varit tungandad på nätterna och haft problem med att sova så kontaktade jag min barnmorska som hänvisade mig till förlossningen. Dom ville ha in mig på en koll på eftermiddagen för att kolla vad det va som kunde göra att jag var så tungandad. Precis innan jag ska gå och lämna lillan på dagis så går slemproppen, jag får skjuts av min tjejkompis till dagis för att lämna Aurora sen kommer min mamma och hämtar mig för att följa med kontrollen. Ringer Auroras farmor och ber henne hämta Aurora efter jobbet och jag har självklart meddelat mannen om att han får komma till sjukhuset efter jobbet då jag inte vet hur lång tid det tar. Vid 13-tiden går vi in på förlossningen och jag kopplas till ett ctg, har regelbundna värkar men inte alls starka, lite lätt mensvärk. Knappt öppen 1 cm. Så inte alls på gång! Får höra att läkaren är upptagen på operation och att vi kan ta en promenad / fika och komma tillbaka om runt en timme. Vi går ner och värkarna blir lite starkare och jag sitter och svär och flåsar lite. Vid 16 kommer mannen och vi går tillbaka upp till förlossningen för att göra ett Ultraljud ... Trodde vi! 


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback