Karius & Baktus

2013-10-17  19:56:00  Aurora 
Vi var ju hos tandläkaren igår där hon var lugnet själv innan det var dags att gå in till undersökningsrummet, så hur tror ni att det gick sen? Det gick galant! Jag är så imponerad av min lilla tjej som egentligen är ganska stor. Hon hoppade upp i stolen, satte sig till rätta med ett stort leende på läpparna. Tandläkaren pratade nästan enbart med Aurora och hon svarade så snällt, fick massa beröm för att hon är så duktig på att borsta tänderna och hon räknade tänderna. Det enda som hon kunde se var att en tand i underkäken och "mötande" tand i underkäken var ganska spetsiga så Aurora blev tvingad att bita lite snett. På andra sidan var de likadant men där hade tänderna slipats ner av sig självt vilket det brukar göra. Tandläkaren visade Aurora precis vad hon menade sen frågade hon om hon fick slipa ner dom så att dom blev precis lika fina och raka som dom andra, jag såg då att nervositeten kom och jag som är extremt tandläkar rädd är kanske inte världens bästa på att ha med men jag behöll mitt lugn och sa till Aurora att de är precis som att fila naglarna. Hon köpte det på en gång, allt hon ville göra var att hålla mig i handen under tiden som dom slipade. Gick hur bra som helst och hon var så nöjd och stolt efteråt, med all rätt! 


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback