bakslag

2013-03-15  21:24:03  Allmänt  Aurora  Personligt 
De senaste dagarna på sjukhuset har gått väldigt bra men vi fick idag veta att vi skulle vara kvar till mitten av nästa vecka som det såg ut nu. De positiva är att vi fick lov att ha permis mellan 10 - 18 på dagar, superskönt. Så idag åkte vi hem och hann inte vara hemma speciellt länge innan jag upptäckte massa röda prickar över hela kroppen på lilla tösen. Ringde upp till avdelning och fick svaret att vi måste åka upp. Mannen och lillan åkte upp och där blev hon undersökt av läkaren som i sin tur kontaktade en annan läkare för att diskutera lite. Alternativen som fanns var fortsätta med pencillin under uppsikt för att pencillinet ändå dödar bakterierna som finns där och självklart avbryta om reaktionen blir för stor eller operation. Valet blev de första då det är minst risker med de ändå och eftersom det ändå gått på rätt håll så tycker jag att de är ett bra beslut. Dock så sket ju sig hela permissen som vi skulle få ha och Aurora blev väldigt besviken men jag ringde henne nu ikväll och hon gör mig så stolt! Hon var på gott humör, njöt av Fredagsmys på sjukhus, chips och något roligt på tvn. Lät superglad och det gör mig så varm i hjärtat samtidigt som de är jobbigt att de blivit såhär. Pratade även med mannen som berättat att det börjat klia på kroppen men att hon fått medicin mot det, nackdelen är väl att medicinen gör henne väldigt trött. 
Nu i helgen är de mannen som kommer ta lasset uppe på sjukhuset medans jag ska jobba lite och samla kraft till att ta nya tag på söndag kväll då det är min tur att ta över igen. Man kan ju undra när detta elände ska ta slut?!

aurora  bakslag  elände  sjukhus 

Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback