att slitas i bitar sista delen

2013-03-18  19:45:00  Personligt 

Jag minns när vi skulle berätta för Aurora att de faktiskt inte skulle bli en lillebror, jag hade sån ångest och mitt
hjärta gjorde så ont. Jag sörjde ju fortfarande så hur skulle jag på bästa sätt berätta detta för Aurora. Men jag tänkte att det är bäst att vara ärlig och inte konstla till det utan precis säga som det är men välja väl valda ord.
Konversationen vi hade minns jag så väl och såhär var den

Jag: Lilla hjärtat mamma och pappa vill prata lite med dig.
Aurora: Jaaa.
Jag: Du vet bebisen i mammas mage den var sjuk och klarade sig inte.
Aurora: Är bebisen i himlen nu?
Jag: Ja, det är han . . . bland stjärnorna.
Aurora: Men jag vill inte det, jag vill att han ska vara i din mage.
Jag: Det vill mamma med men han var ju sjuk.
Aurora: Mmm.
Jag: Det kommer att komma en ny bebis i mammas mage så du kommer bli storasyster sen.
Aurora: Men jag vill bli det nu!


missfall  motgång  smärta  sorg 

Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback