Då rullar vardagen igång

2013-04-02  09:10:26  Allmänt 

En sak jag älskar med mitt jobb det är att man vissa dagar har sovmorgon i gengäld så jobbar man ju dock sent men kvällsmönniska som jag är så passar det mig fint. Just idag har jag sovmorgon men ställde klockan på ringning för att jag ville komma upp i tid, kan meddela att jag fortfarande sitter invirad i mitt täcke i soffan och Aurora sover. Hon passar på hon med när de ni är sovmorgon, skönt för henne att kunna sova lite längre ibland.

Sitter och kollar på nyheterna och ska snart inta dagens första kopp kaffe. Nyheterna jag fastnade mest för idag är en inrikesnyhet om Maria, ett fall som rätten klassats som hedersvåld då motivet va " att upprätthålla familjens heder ". Att detta fortfarande pågår här i Sverige tycker jag är skamligt!

Utrikesmyheten jag fastnade för är i Nordkorea där Kim Jong-un beslutat sig för att öppna kärnreaktorn igen med orden " att de är en garant för fred ". Hur tänkte killen där?!



Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback